Nieuws

img

Zo geven 4 gemeenten hun inwoners de digitale aandacht die ze verdienen

21 januari 2019
Gemeenten zoeken vanwege veranderende wetgeving en decentralisatie naar manieren om inwoners zo goed mogelijk te informeren over belangrijke voorzieningen en regelingen. Deventer, Enschede, Groningen en Zwolle focussen zich op de relatie met de burgers en zetten hiervoor de service blueprint-methode in. Wat hebben zij geleerd? “We staan na 3 jaar innoveren nog maar aan het […]
img

CES 2019: steeds meer ruimte voor startups & autofabrikanten

21 januari 2019
CES is de grootste consumenten- en b2b-elektronicabeurs ter wereld. Met ongeveer 180.000 bezoekers, 6000+ journalisten en 4.500 bedrijven zijn de ogen van de wereld elk jaar in het begin van januari op deze beurs gericht. Over de afgelopen jaren is CES niet alleen groter geworden, maar ook breder. Startups krijgen de ruimte. Voor veel automobielbedrijven […]
img

Attributie voor B2B-marketing: zo kies je het juiste model

21 januari 2019
Attributie is geen sexy onderwerp voor marketeers. Toch zullen zij het met me eens zijn: het is belangrijk voor de meetbaarheid en transparantie van marketing. Attributie goed inrichten en uitvoeren, is lastig. Zeker als er verschillende contactmoment door verschillende mensen zijn vanuit één organisatie. En dat in combinatie met lange lead cycli en de betrokkenheid van […]
img

5 belangrijke blockchain-ontwikkelingen in 2019

20 januari 2019
In het afgelopen jaar is heel hard gebouwd aan en volop geëxperimenteerd met de blockchain-technologie. Aan de ene kant door de vele startups, die werken aan baanbrekende blockchain-producten en -oplossingen. En anderzijds door organisaties die de technologie op verschillende manieren gebruiken en implementeren. Ze maken enorme sprongen op het gebied van schaalbaarheid, privacy, efficiëntie, beveiliging […]
img

Zo maak je van subscribers razendenthousiaste fans

19 januari 2019
In mijn vorige artikel heb ik je uitgelegd dat een e-maillijst aanmaken en onderhouden de sleutel is naar een goedlopende business. En dat je daarmee voorkomt dat je midden in de nacht wakker schiet met het zweet op je voorhoofd: ‘Help, ik heb geen omzet de komende 7 weken!’ Als jij als online ondernemer een […]
img

Experience design in de praktijk: kijk af bij Heineken

18 januari 2019
Onze wereld digitaliseert en we leven meer en meer in ‘online ruimtes’ zoals social media, websites, apps en Netflix. Ondanks, of misschien wel juist door, de steeds verdergaande digitalisering van onze werkelijkheid ontstaat behoefte aan fysieke ruimtes. Ruimtes waarin we elkaar kunnen ontmoeten, geïnspireerd raken, leren en ervaren. Experience centers kunnen in deze behoefte voorzien. Hoe […]
img

Van flow tot foster: de ideale online marketingmix bij jouw customer journey

18 januari 2019
Wat is de ideale (online) marketingmix? Waar en hoe moet je beginnen? Het 4F Model kan je helpen door een overzicht van de fases in de customer journey met bijbehorende kanalen te geven. Bepalende factoren voor een marketingstrategie zijn budget, tijd, capaciteit en product/dienst. Maar ook onder andere doorlooptijd, doelgroep, padlengte, demografie, doelen zijn bepalend […]
img

Een video is geen folder: breng jouw USP in beeld

17 januari 2019
Het is veelgemaakte fout: te veel willen vertellen in één film. Het liefst tonen bedrijven en organisaties al het werk dat ze doen in een en dezelfde video, met alle afdelingen en onderdelen erin. Dat kan, maar dat wordt al gauw een lang en weinig boeiend verhaal. Je kunt beter opsplitsen in meerdere video’s of […]
img

De 5 AI-trends om naar uit te kijken in 2019

17 januari 2019
De interesse in artificial intelligence (AI) stijgt naar een hoogtepunt. In 2018 was er al een aanzienlijke groei van bedrijfsapplicaties op basis van AI en machine learning (ML). Deze trend zet zich voort, maar er is meer. Vanuit de markt, die ik vanuit mijn functie als head of research center AI zie, zijn een aantal trends af te lezen. […]
img

De grote gevolgen van Google’s gedrag als publisher

17 januari 2019
Op de groei van Google lijkt geen rem te zitten. Integendeel: de tech-gigant blijft maar komen met nieuwe diensten, ambitieuze samenwerkingen en verrassende ontwikkelingen. Een van die ontwikkelingen oogt wel heel erg verrassend: het lijkt er namelijk op dat Google steeds meer gaat fungeren als een publisher. En dat kan grote gevolgen hebben voor het […]