Nieuws

img

Dit zijn de privacyregels bij e-mail, nieuwsbrieven en sales funnels

15 november 2018
We moeten e-maillijsten bouwen en salesfunnels inrichten. Uiteindelijk allemaal goed voor meer verkoop. Maar wie schrijft zich tegenwoordig nog vrijwillig in voor e-maillijsten? De oplossing is vaak om mensen te verleiden of op geniepige wijze op een e-maillijst te zetten. Daar is niet iedereen van gediend. En het mag vooral ook niet van de AVG […]
img

Zo bouw je met user stories aan de ultieme user experience

15 november 2018
UX-design in een agile setting is niet triviaal. Het vraagt niet alleen om speciale soft skills van de UX-designers, maar ook om een goede integratie van de design deliverables in de agile werkwijze. Volstaat het om een snelle schets van de gewenste user experience te maken of heeft development toch meer gedetailleerde specificaties nodig? Hoe […]
img

Trends in communicatie: always spot on & experimenteren met experiences

15 november 2018
Trends komen en gaan, maar het is zaak om juist de ontwikkelingen eruit te pikken die het vak en de maatschappij blijven beïnvloeden. Daarom stelde Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, samen met haar leden vier trends samen: ‘creating shared value’, ‘always spot on’, ‘van netwerk naar bubble’ en ‘verbeelden en beleven’. Waar staan we […]
img

Google Maps verhoogt prijzen: de alternatieven in kaart

14 november 2018
Google kondigt aan het verdienmodel van Google Maps te veranderen en er een pay-as-you-go-model van te maken. Hiermee worden de prijzen soms met wel 1400% verhoogd. Wat betekent dat voor zowel de developer als de gebruiker en zijn er goede alternatieven beschikbaar? Met name developers die applicaties bouwen bovenop de mapping layer van Google, worden […]
img

De wendbare organisatie: van jaarplan naar rolling strategy

14 november 2018
Organisaties moeten wendbaarder worden om te kunnen overleven. Dat is bekend. Deze boodschap horen we al decennialang en de agile-hype waart al enkele jaren rond. Maar hoe pak je het aan? Hoe word je een wendbare organisatie tot in de haarvaten? Wat kunnen we bijvoorbeeld leren van Spotify? Wendbaarheid is meer dan agile of scrum […]
img

Chatbot design: “Sorry, ik ben nog niet zo slim”

13 november 2018
Chatbots zijn hot. Omdat de technologie zich razendsnel ontwikkelt, wordt het voor bedrijven steeds toegankelijker om een eigen chatbot te ontwikkelen. Helaas stellen veel van deze chatbots teleur omdat gebruikers verkeerde verwachtingen hebben van de werking. In opdracht van de Universiteit van Amsterdam en onder begeleiding van Informaat heb ik onderzoek gedaan naar hoe we […]
img

A/B-tests als basis voor belangrijke business-beslissingen [case]

13 november 2018
Een user- of A/B-test wordt vaak ingezet als onderdeel van conversieoptimalisatie. Niet alleen voor marketingdoeleinden, maar ook vanuit het optimaliseren van de totale business. In deze case ontdek je hoe een A/B-test aan de basis staat van de belangrijke business-beslissing om je eigen webshop te behouden of alleen via partners te verkopen. Organisaties worden continu […]
img

Je merk ís je customer experience

13 november 2018
De Chief Marketing Officer (CMO) gaat het binnen het bedrijfsleven alleen maar redden als hij zich ontwikkelt tot ‘bedrijfsbrede samenwerker’. Een echte verbinder tussen afdelingen, die altijd en eeuwig de customer experience (cx) centraal stelt. Zijn rol is er steeds meer op gericht om alle neuzen in de organisatie dezelfde kant op te krijgen: richting […]
img

Google Shopping & biedingen op zoekwoordniveau [ultiem stappenplan]

12 november 2018
Wat als ik je vertel dat je op zoekwoordniveau biedingen kunt doen in Google Shopping? Na het lezen van dit artikel met concrete handvatten kun je daar meteen mee aan de slag! Verspil dus geen geld meer aan zoekopdrachten die toch niet converteren. Richt je alleen nog maar op hoogconverterende zoekopdrachten met deze ultieme handleiding voor biedingen […]
img

Ideevorming is kinderlijk eenvoudig

12 november 2018
Iedereen kent nog wel die tijd dat je als kind met een stukje papier en een heleboel verbeelding de tijd van je leven kon hebben. Het papiertje en jouw (slaap)kamer kon je in van alles laten veranderen. Het ene moment was je piloot van jouw eigen gevouwen vliegtuig en het andere moment was je een […]