Nieuws

img

De circulaire economie biedt kansen voor branding & bonding

30 maart 2020
We staan met z’n allen voor een grote uitdaging. Nu het coronavirus ons dwingt om ons in onzekerheid van dag tot dag aan te passen aan de nieuwe situatie, lijkt de toekomst zo ver weg. Wat zal het coronavirus ons brengen? Momenteel alvast minder luchtvaart, meer flexibele onderwijsvormen, meer flexibel werken en het besef dat […]
img

Zo organiseer je een succesvol webinar [5 stappen]

30 maart 2020
Het is nu voor veel ondernemers en bedrijven schakelen. Hoe blijf je in contact met prospects en klanten? Er zijn enorm veel tools en marketingmiddelen die jou kunnen helpen om door te gaan met je business. Het organiseren van webinars of online seminars is er daar één van. Hoe pak je dat nou aan? Je […]
img

Inspirerend! 11 websites die storytelling centraal hebben staan

30 maart 2020
Dit is een tijd van bezinning, gedwongen onthaasting. Onze hoofden zitten snel vol en digitale drukte is eigenlijk alleen maar hinderlijk. Hoe zorg je er dan met je content voor dat je klant zijn zorgen over corona of werk vergeet? Even zijn analytische brein aan de kant zet en meegaat ‘op reis’? Met alleen stukken […]
img

Hoe kun je klanten de coronaregels beter laten volgen? 9 psychologische inzichten

29 maart 2020
‘Flatten the curve’, dat is het belangrijkste nu. Toch lijkt niet iedereen zich aan de (verscherpte) regels van de overheid te houden. Hoe kunnen we de bestaande communicatie dan nóg beter maken? Hoe kunnen inzichten uit de marketingpsychologie hierbij helpen? Waarom houden klanten zich niet aan de regels? Het antwoord is gek genoeg hetzelfde als […]
img

Social distancing zorgt voor creativiteit [4 initiatieven]

28 maart 2020
Komende weken is thuisblijven de norm voor de meeste mensen. Scholen zijn dicht en we werken vanuit huis. Hoewel er grote groepen mensen zijn die er alsnog op uit gaan, zijn er gelukkig genoeg mensen die wereldwijd wel thuisblijven. Maar wat doe je met de extra tijd? Ik neem je mee in vier creatieve social […]
img

Merkcommunicatie & corona: voorbeelden van Disney, Suit Supply, Burger King en meer

27 maart 2020
Daar waar vorige week veel merken nog stil waren en zochten naar een manier om hun merkcommunicatie op orde te krijgen in crisistijd, zie je deze week dat de teugels iets meer vieren. Merken durven een statement te maken, met name in het kader van social distancing. Hieronder deel ik mijn top-10 op het gebied […]
img

Essentieel voor succesvolle videomarketing: steengoede thumbnails

27 maart 2020
Hoe zorg je ervoor dat mensen op je video klikken? In dit artikel vertel ik je over één van de belangrijkste elementen voor succesvolle videomarketing: het gebruik van video-thumbnails. Stel, je zoekt een video. Je ziet twee video’s over hetzelfde onderwerp, maar met een andere thumbnail. Namelijk, onderstaande twee video’s. Welke klik je dan eerder […]
img

Gedragswetenschappen & communicatie over corona: interessante tips en inzichten

27 maart 2020
Het coronavirus heeft zich in korte tijd ontwikkeld van een zorgelijk virus ver weg in China, naar een pandemie. Ik ben hierdoor (veel vroeger dan gepland) alweer teruggekomen van een reis door Colombia. Over de hele wereld worden er maatregelen getroffen en het is van levensbelang dat deze allemaal nauwkeurig volgen. Hoe kunnen we ervoor […]
img

Welke rol heeft intranet in de digital employee experience?

26 maart 2020
Een paar jaar geleden leek het traditionele intranet op sterven na dood. Het ging allemaal om social, communities en enterprise social networks (ESN’s). Nu spreken we juist veel over de digital workplace, en daar is het principe van digital employee experience ook nog eens bijgekomen. Welke rol speelt het intranet nog in relatie tot andere […]
img

Nationale E-mail Benchmark 2020: de belangrijkste inzichten in één dashboard

26 maart 2020
We horen je denken. Het is toch pas maart? De Nationale E-mail Benchmark komt toch altijd pas in juni uit? Dat klopt! Dit jaar besloot de DDMA om de Nationale E-mail Benchmark van 2020 eerder te publiceren. Daarnaast hebben we nog een verrassing voor je: de benchmark is geen boekwerk meer, maar een compleet nieuw […]
img

Het ultieme ‘bedankt voor je bestelling-kaartje’ in 7 stappen

25 maart 2020
Als je met je webwinkel streeft naar ‘customer delight’, is het tonen van oprechte klantwaardering met een bedankkaartje één van de gemakkelijkste manieren. Als de verkoop heeft plaatsgevonden, heeft de klant alle vertrouwen in je. Voor dat vertrouwen mag je iemand best bedanken. Dit is je kans! Dit artikel kun je zien als een simpele […]
img

Coronacrisis & marketingbudgetten: 7 slimme overwegingen

25 maart 2020
In deze onzekere tijden kun je als marketeer de boodschap krijgen dat er in je budget gesneden wordt. Als het minder gaat met je bedrijf, hoe ga je dan slim met je marketingbudgetten om? Dit artikel is er om marketeers die het zwaarder gaan krijgen adviezen te geven om de komende tijd door te komen. Hopelijk […]
img

Haal het meeste uit thuiswerken: verbeter je werkprocessen

24 maart 2020
Door de coronacrisis is je planning in de war geschopt, de omzet loopt terug en er is niets dat je ertegen kunt doen. Althans… Nu je dan toch thuis zit, kun je er maar beter het beste van maken. Mogelijk kun je je voordeel doen met deze situatie, misschien zelfs voor erna. Hoe? Door het […]
img

Communicatie & transparantie het belangrijkste in crisistijd [onderzoek]

24 maart 2020
Voor veel mensen is Facebook, naast een sociaal platform, een informatief platform. Facebook neemt daarom een aantal maatregelen. Zo zorgen ze bijvoorbeeld voor relevante pop-ups met updates over het het coronavirus, ondersteunen ze zorginstanties en zijn ze scherp op de verspreiding van misleidende informatie. Mede hierdoor spenderen gebruikers nu meer tijd op het platform. Een […]
img

Vergaderen met webcam: praktische tips om goed over te komen

23 maart 2020
Ineens zit je in allerlei digitale vergaderingen en moet je tegen je webcam praten. Hoe zorg je ervoor dat je persoonlijk blijft in een onpersoonlijke, digitale omgeving? Hoe kun je jouw boodschap goed overbrengen tegen een camera? Het is eigenlijk nog nooit zo belangrijk geweest om digitaal te communiceren. Het goede nieuws: met video kan […]
img

Een sociaal intranet in tijden van corona: 10 beproefde do’s en don’ts

23 maart 2020
Mensen doen sneller mee met een verandering als ze ergens ontzettend last en pijn van hebben. Dit noemen we ook wel een burning platform*. Het kan zich op een ontelbaar aantal manieren openbaren. Corona is daarin een episch voorbeeld. Waarom? De participatie van organisaties met een social intranet is flink toegenomen sinds corona zich op […]
img

Klantinzichten zijn dé ingrediënten voor succesvolle marketing

23 maart 2020
Wat ga je koken en hoe pak je dat aan? Dat is niet zo’n punt als je even iets voor jezelf in elkaar flanst. Maar wanneer de ‘stakes’ hoger zijn: denk aan een fancy dinner party. Dan maak je niet zomaar iets. Je verzamelt dieetwensen en voorkeuren van gasten, om zo de kans op een […]
img

Zo maak je een scherpe omgevingsanalyse [4 stappen]

23 maart 2020
Hoe reageren burgers op de uitbraak van het corona-virus? Wat vinden ze van de maatregelen die de overheid neemt en wat vinden ze van de communicatie hierover? Veel publieke organisaties, zoals gemeenten, provincies en de Rijksoverheid, brengen dit in beeld door dag en nacht hun omgeving te monitoren. Maar in hoeverre is men in staat […]
img

Hoe de coronacrisis laat zien dat werken ook anders kan

22 maart 2020
Column – Door de huidige maatregelen rond het coronavirus, werkt de overgrote meerderheid van de professionals in Nederland momenteel vanuit huis. Dit zorgt voor een uitdagende situatie om alle bedrijfsvoering te continueren. Structuren, procedures, werkwijzen, ze kunnen allemaal overboord! Er moet een nieuwe manier van werken worden gevonden. Niemand weet hoe lang deze situatie gaat […]
img

Innovatie is niet technologie, maar empathie

21 maart 2020
Technologie leidt de innovatiediscussie, waarmee de indruk wordt gewerkt dat technologie = innovatie. Deze indruk wordt nog versterkt door allerlei nieuwe afdelingen die bedrijven oprichten, zoals digitale innovatie, digitale customer journey en digitale transformatie. Dit perspectief is problematisch. CB Insights kwam in november 2019 met een interessant onderzoek over waarom start-ups mislukken. Naast heel veel […]