Nieuws

img

Hogere conversie? Verlaag de mentale inspanning van je klant

19 oktober 2020
Om je online conversie te verhogen, moet je je klant soms een subtiel duwtje in de goede richting geven. De hoogste conversie bereik je als je je klanten helpt door ze niet op te zadelen met te veel ballast: zet je website zo in elkaar dat mensen ook doen waarvoor ze gemotiveerd zijn. Ik herken […]
img

12 simpele machine learning-tools voor webshops

19 oktober 2020
Je hebt je verdiept in alle online marketing-kanalen en vraagt je af hoe je nog verder kunt groeien nu je al zoveel geoptimaliseerd hebt voor je webshop. Om je concurrentie een stapje voor te zijn, kun je bezig gaan met machine learning (AI). In dit artikel laat ik jou 12 concrete en simpele machine learning-tools […]
img

De top 8 meestgemaakte fouten in Google Analytics

19 oktober 2020
Ik ben groot fan van Google Analytics. Dat komt omdat je er ontzettend veel belangrijke metrics mee kunt monitoren en ziet hoe je website functioneert. Of wellicht moet ik zeggen: hoe je websitebezoekers reageren op je website. Of de effectiviteit van je onlinemarketing-strategie, de content op je website, de gebruikerservaring en de functionaliteit op verschillende […]
img

Maak eerst de inhoud van je website, daarna pas het ontwerp

18 oktober 2020
Column – Stel dat je de hoofdontwerper bent van de auto’s van Mercedes. Geen slechte baan, toch? Jouw ervaring met design en gebruiksvriendelijkheid zorgt voor mooie, praktische wagens. Je nieuwe assistent-ontwerper bruist van het enthousiasme en kan niet wachten om zijn eerste auto te ontwerpen. Dat treft, want de bazen van het hoofdkantoor hebben zojuist […]
img

Contentmarketing: 5 essentiële fases om onder de knie te krijgen [infographic]

17 oktober 2020
Contentmarketing heeft een steeds belangrijkere plek ingenomen bij veel organisaties. Het uitdragen van je verhaal, visie en toegevoegde waarde wordt verpakt in diverse vormen. Denk maar eens aan nieuwsberichten, blogs, video’s, whitepapers, webinars en infographics. Daarbij is het belangrijk dat je niet zomaar met hagel gaat schieten maar bewust aan de slag gaat met het […]
img

Betekenisvol adverteren: tijd voor een realistisch beeld

16 oktober 2020
Adverteerders moeten hun verantwoordelijkheid pakken en meer betekenisvol gaan opereren. ‘De consument’ vindt al een eeuw dat adverteerders een onrealistisch beeld van de wereld scheppen. Nu iedereen via social media steeds meer kan ‘terugpraten’ moet een adverteerder daar meer rekening mee houden. De macht van adverteerders vraagt om verantwoord gedrag. Het MerkKracht-event van de bvA […]
img

De Nederlandse retail is sterk: dé lessen van Blokker, Hunkemöller & Rituals

16 oktober 2020
In de Nederlandse retail gaan de ontwikkelingen hard. Met name dit jaar, door de focusverschuiving van offline naar online. Betekenen grote internationale spelers, zoals Amazon, de neergang van onze oer Nederlandse retailformules? “Zo’n vaart zal het niet lopen”, aldus Daniel Ropers, ex CEO van Bol.com. Hij was een van de retailers die sprak tijdens RetailTrends […]
img

Eindejaarssprint met je budget & doelen: haal het maximale uit de feestdagen

16 oktober 2020
Zo was het half maart en gingen we massaal thuiswerken. Toen knipperde we met onze ogen en is plots het laatste kwartaal van 2020 aangebroken. De feestdagen komen in zicht en je paraplu behoort weer tot je dagelijkse uitrusting. Tijd om je op het gebied van online marketing klaar te stomen voor deze laatste maanden. […]
img

7 tips om werk te maken dat blijft verkopen

15 oktober 2020
Je focus zou niet óf op het maken, óf op het vermarkten van je product of dienst moeten liggen. Een focus op allebei is belangrijk om werk te maken dat langer dan een seizoen verkoopt. In Perennial Seller (affiliate) beschrijft Ryan Holiday hoe je ervoor zorgt dat je werk (boek, product, startup, et cetera) tenminste […]
img

James Robertson: “Je klantervaring kan nooit beter zijn dan de employee experience”

15 oktober 2020
“We moeten de focus hebben op de digitale employee experience.” Thought leader James Robertson is stellig in waarom dit nodig is. “Je kunt geen betere customer experience bieden dan de employee experience. Blijf dus kijken naar je medewerkers. Loop een paar dagen met ze mee, los kleine simpele dingen voor ze op. En zorg ervoor […]
img

In 5 stappen een digitale newsroom: haak je collega’s weer aan

15 oktober 2020
Nu door de intelligente lockdown en het thuiswerken het contact tussen collega’s is verschraald, is het voor veel organisaties ‘alle hens aan dek’ om medewerkers aangesloten te houden. Maar, hoe doe je dat? Een praatje bij de koffieautomaat zit er voorlopig niet in, maar juist nieuwtjes, ontwikkelingen, geruchten en roddels zijn smeerolie om werken leuk […]
img

Meer verkopen? Met deze 25 schrijftips schrijf je 100% krachtiger

15 oktober 2020
Krijg je veel bezoekers op je website? Leuk voor je. Maar als ze niet doen wat je wil heb je er weinig aan. Met deze 25 schrijftips verkoop je alles aan iedereen. Traffic, traffic, traffic. Heb je een website, dan wil je altijd meer bezoekers. En dan het liefste mensen met de juiste intentie. Potentiële […]
img

Een presentatie zonder uhh’s? Zo doe je dat! [10 tips]

14 oktober 2020
Uhh’s komen vaak voor als je nerveus bent, als je angst hebt voor stilte of als een aangeleerde gewoonte. Ik hoor het ook vaak bij mensen die niet in hun moedertaal communiceren. Moeten ze weg uit je presentatie? Helemaal niet. Alleen als jij dat wil. Als je een betere spreker wil worden, is het wel […]
img

Leidinggeven op afstand vraagt nog steeds om leiderschap

14 oktober 2020
Of er nou snel een vaccin tegen corona gevonden wordt of niet, deels thuiswerken wordt de norm. Het ziet er nu naar uit dat de meeste organisaties in de toekomst voor een hybride model kiezen, waarbij medewerkers deels thuis en deels op kantoor werken. Wat betekent dit voor leiderschap? Hoe leid je als manager een […]
img

Hoe Google met lokale campagnes & andere features ondernemers helpt

14 oktober 2020
De wereldwijde impact van COVID-19 heeft ervoor gezorgd dat Google in hoog tempo bezig is om de digitale en fysieke wereld beter met elkaar te verbinden. Zo gaven ze bijvoorbeeld de lokale campagnes, die je via Google Ads kunt maken, een upgrade. In dit artikel duik ik in deze lokale campagnes om je te wijzen […]
img

Dit zijn de 5 grootste cybersecurity-risico’s van 2020

13 oktober 2020
Het jaar 2020 gaat de geschiedenisboeken in als het jaar van corona. Werkend Nederland verruilde het bureau op kantoor voor de keukentafel, want de pandemie zorgde ervoor dat de meesten van ons thuis moesten werken. Een ware digitale doorbraak voor sommigen, een behoorlijke uitdaging voor security-experts. Ineens waren we namelijk in staat om te innoveren […]
img

Jan Tjerk Boonstra: “Als je je medewerkers kunt laten laat floreren, doe je het geweldig”

13 oktober 2020
“Er is geen trucje, het gaat om de peilstok in de organisatie houden en luisteren.” HR-expert Jan Tjerk Boonstra ziet een duidelijke rol voor HR en leiders in deze tijd waarin alles in een versnelling is gekomen. “Ga de organisatie in, luister… Wat gaat er goed bij medewerkers en wat niet? Ga dingen voor ze […]
img

Je bedrijf sneller laten groeien? Focus op growth hacking & klantdata

13 oktober 2020
Het zijn van die termen die enerzijds heel saai klinken en aan de andere kant ook juist de aandacht trekken. Data en growth hacking. Het is nog steeds voor veel ondernemers vrij vaag hoe ze dit kunnen toepassen in hun bedrijf. En vooral hoe ze hun bedrijf daardoor kunnen laten groeien. Bij het online congres […]
img

Ook in B2B draait social om mensen: wat kun je verbeteren? [onderzoek]

13 oktober 2020
Marketing- en communicatieafdelingen zetten hun socials veelvuldig in. Toch laten vooral B2B-organisaties potentie liggen, en dan met name op het ‘social’ gedeelte van ‘social media’. Uit recent onderzoek blijkt namelijk dat een bredere inzet van social media, bijvoorbeeld in een employee advocacy-traject, impact heeft op de relatie met klanten, en ook de betrokkenheid van medewerkers […]
img

Meer B2B-leads? Creëer de perfecte LinkedIn Ads funnel

12 oktober 2020
Voor B2B-bedrijven is adverteren op LinkedIn een van de meest effectieve marketingstrategieën. Het zorgt voor meer naamsbekendheid, nieuwe leads en draagt zo bij aan je business-doelstellingen. Maar de kans dat iemand meteen een afspraak inplant na een enkele advertentie, is vrij klein. Met de LinkedIn Ads funnel ga je van een koude doelgroep naar trouwe […]