Nieuws

img

Waarom een website-briefing niet langer op één A4’tje kan

28 januari 2020
Nieuwe website nodig? Om je wensen en eisen duidelijk te maken aan potentiële internetbureaus, stel je een website-briefing op. Nog niet zo lang geleden werd je aangemoedigd om dat document vooral zo kort mogelijk te houden. Met het tweede decennium van deze eeuw voor de deur, vragen website-briefings om een andere aanpak. Waarom ook alweer […]
img

Schrijftaal uitroeien in jouw tekst: de ultieme tip

28 januari 2020
Hoe herken je schrijftaal? Heel simpel: spreek je tekst hardop uit. Klinkt de tekst vervolgens als iets dat jij nooit letterlijk zo zou zeggen, dan heb je schrijftaal gebruikt. Hoe simpel deze tip ook lijkt, hij wordt weinig toegepast. Schrijftaal domineert artikelen, blogs en webcontent. Het is zelfs zo erg dat we op het voortgezet […]
img

Nieuwe app byte: concurrentie voor TikTok?

28 januari 2020
Ze zijn terug: video’s van 6 seconden die in een loop afspelen. Je kunt ze maken met de nieuwe video-app byte, die hiermee de strijd aangaat met het populaire TikTok. Byte lijkt erg op de inmiddels niet meer bestaande app Vine en werd op 24 januari 2020 gelanceerd door onder andere Dom Hofmann, een van […]
img

Scoren met SEO: kijk af bij je concurrenten [5 handige tips]

28 januari 2020
SEO betekent niet alleen hard werken, maar vooral ook slim werken. Zo kun je bijvoorbeeld de inspanningen van je concurrenten in jouw voordeel gebruiken. In dit artikel leer je hoe je door ouderwets afkijken je SEO in no-time een boost geeft! Over SEO Met wereldwijd 3,5 miljard zoekopdrachten per dag is organisch verkeer via Google […]
img

TikTok & Facebook (!) grootste verrassingen in socialmedia-onderzoek 2020

27 januari 2020
Net zoals vorig jaar is het vertrouwen in social media niet iets om over naar huis te schrijven. Maar dat betekent niet dat we onze socialmedia-accounts massaal opheffen. We maken in 2020 juist meer gebruik van social media. Zelfs Facebook groeit, maar niet in vergelijking met Instagram, die er maar liefst 710.000 nieuwe Nederlandse gebruikers […]
img

De waarde van merken in de digital age

27 januari 2020
Sinds 2000 is 52% van de bedrijven in de Fortune 500 failliet gegaan, overgenomen of opgehouden te bestaan*. De positie van alom geaccepteerde, traditionele merkwaarden “consistentie en herkenbaarheid” is wankel geworden. Voorspelbaarheid verdwijnt als sneeuw voor de zon in een wereld waar verandering de norm is. Waar sociale verantwoordelijkheid steeds meer een vereiste is. En […]
img

Teksten voor kinderen schrijven: zo doe je dat

27 januari 2020
Een tekst voor kinderen: dat is toch gewoon een simpele versie van een ‘volwassen’-tekst? Niet helemaal. Teksten voor kinderen zijn inderdaad makkelijker, maar met een paar moeilijke woorden schrappen ben je er nog niet. Bij alle kinderteksten die je schrijft moet je rekening houden met de leeftijd van de lezer. En wat ‘ie dus al […]
img

6 visuele trends op Instagram voor 2020

27 januari 2020
En ineens is daar het magisch klinkende jaar 2020. Een jaar waarin ongetwijfeld weer veel gaat gebeuren op digitaal-, sociaal- én visueel vlak. Stiekem willen we al die ontwikkelingen voor zijn, weten wat ons te wachten staat, zodat we erop kunnen anticiperen. In dit artikel deel ik zes visuele trends op Instagram die we al […]
img

15 tips voor minder werkdruk & betere prestaties

26 januari 2020
Wij Nederlanders ervaren met z’n allen steeds meer hectiek en werkdruk. Ook het aantal burn-outs is het afgelopen decennium fors gestegen. Grote kans dus dat jij ook te maken hebt met grote werkdruk en dat je hier graag iets aan zou willen doen. Werkdruk verminderen, meer ontspannen en meer focus aanbrengen. Maar hoe voorkom je […]
img

Emoji in online marketing: worden we daar blij van? 💩 [infographic]

25 januari 2020
Mede door de komst van emoji, is beeldtaal de snelstgroeiende taal. Waar we vroeger een aantal leestekens achter elkaar plaatsten, hebben we nu toegang tot een bibliotheek van duizenden plaatjes en pictogrammen. Een populaire taal, maar zijn emoji ook geschikt om te gebruiken in je marketingteksten? Spreekt jouw bedrijf vloeiend ‘emojis’? Emoji zijn gegroeid tot […]
img

Met deze 4 tips meet je NPS wél op de juiste manier

24 januari 2020
Door verkeerd gebruik is het imago van NPS de afgelopen jaren beschadigd. Wat is NPS ook alweer, waar gaat het fout en hoe maak je er wel juist gebruik van? Onlangs sprak zelfs de bedenker van NPS, de Amerikaanse auteur, spreker en business strateeg Fred Reicheld, zich uit tegen het verkeerd gebruik van NPS door […]
img

Netflix: doelgroepsegmentatie of pinkwashing?

24 januari 2020
Column – In haar artikel ‘Diverse representatie is nog te vaak een zoethoudertje‘ in het Parool stelt Linda Duits dat Netflix aan misleidende marketing doet en niet oprecht is in haar (regenboog)beleid. Mijn stelling is dat er inderdaad doelgroepsegmentatie plaatsvindt, maar in plaats uit te gaan van wantrouwen kom ik met bewijzen over de goede […]
img

Een redesign: hoe pak je dat aan? [case]

24 januari 2020
De website heeft voor de meeste bedrijven een centrale rol in de marketing. Dat je over een goede website beschikt is dus van groot belang. Toch zal elke marketeer er wel eens mee te maken hebben gehad dat het nu écht anders moet. Oftewel: je hebt een redesign nodig. Hoe pak je dat aan? Continue […]
img

Dit wil je absoluut weten voordat je je website laat vertalen

23 januari 2020
Je wil buiten de landsgrenzen ondernemen en de internationale markt betreden. Prima keus, want dan zijn veel meer mensen jouw potentiële klant. Als je ze op de goede manier aanspreekt, natuurlijk. Je website vertalen besteed je dan niet uit aan ‘de stagiair’ waar je eventuele foutjes op afschuift, maar aan een professional. Een native speaker. […]
img

Dag multitasking ninja, hallo zinvolle werkinvulling

23 januari 2020
De gemiddelde Nederlandse medewerker besteedt slechts 43 procent van zijn of haar tijd aan de kerntaken waarvoor we zijn ingehuurd. Dat komt doordat medewerkers ernstig worden geremd door verouderde technologie, improductieve werkprocessen en alle afleiding van de kern van de zaak op de werkplek. Hoe voorkom je dat je alleen maar aan het multitasken bent […]
img

Merkcommunicatie & contentmarketing: visie op 2020

23 januari 2020
Wat gaat 2020 brengen op het gebied van merkcommunicatie en contentmarketing? Immersive content Tja, marketeers weten overal wel weer een nieuwe, hippe term voor de bedenken. Twee jaar geleden was ephemeral content het he-le-maal, en dit jaar las ik steeds meer over de term immersive content. Een mooi woord om iets wat al bestaat in […]
img

Verbeter je organisatievibe met deze 6 principes

22 januari 2020
Hoe creëer je een organisatie waar mensen willen werken in plaats van moeten werken? Hoe verander je de kwallen, schildpadden en haaien in je organisatie in blije dolfijnen? Het geheim is ‘energie’. Dat zet je organisatie en mensen in beweging. Wees eens eerlijk. Ken jij organisaties waar mensen onder hoge werkdruk moeten presteren? Waar mensen […]
img

Meer conversie op je productpagina: 4 aanbevelingen [onderzoek]

22 januari 2020
Om je website en productpagina’s te optimaliseren voor conversie, is het belangrijk om aandacht te besteden aan de producten of diensten die je aanbiedt. Voor elk type zijn er andere aandachtspunten om rekening mee te houden. Stel: je wil jouw dienstverlening via het internet verbeteren, je wil online meer verkopen of je wil de maatschappij […]
img

Een bedrijf starten in 2020: wat komt erbij kijken?

22 januari 2020
Een nieuw jaar, en dus nieuwe kansen. Is het starten van een eigen bedrijf een van je doelstellingen voor 2020, maar heb je geen idee hoe je moet beginnen? Niet gek, het starten van een eigen bedrijf kan lastig zijn. Gelukkig zijn er bronnen, opleidingen en partijen die je kunnen begeleiden. Maar met een goede […]
img

8 niet te missen copywriting-tips voor je webshop

22 januari 2020
Nederland telt zo’n 80.000 webwinkels. Dat is, gebaseerd op het inwonertal anno 2020, omgerekend één webwinkel per 218,75 Nederlanders. Met zo’n hoog gemiddelde aan webwinkels is het lastig om uniek te zijn. Of niet? Valt reuze mee. Je moet weten waarin je je kunt onderscheiden. En waarin je je onderscheidt, breng je vervolgens over met […]