Nieuws

img

Trendupdate: klantbehoeften halverwege 2020

13 augustus 2020
Het is de zomer van 2020, en om ons heen is van alles veranderd. Is het gedrag en de behoefte van klanten daarmee ook anders? Of is in het nieuwe normaal de klant nog steeds best wel, tja, ‘normaal’? Eind december 2019 publiceerden we het artikel ‘Wat wil de klant in 2020? [8 trends]’, totaal […]
img

Hoe je eenvoudig dezelfde content publiceert op verschillende kanalen

12 augustus 2020
Wil je een groot bereik met jouw content? Dan is het van belang dat je op alle relevante contentkanalen voor jouw doelgroep aanwezig bent. Of het nu gaat om blogs, socialmediaposts of een nieuwsbrief. Hoe zorg je er nu voor dat je dit handig doet? In dit artikel ga ik in op: waar hebben we […]
img

Zo voldoet je website aan de toegankelijkheidseisen [stappenplan]

12 augustus 2020
Lig jij ’s nachts naar het plafond te staren terwijl de datum 23 september 2020 door je hoofd spookt? Dikke kans dat je bij een overheidsinstantie werkt. Vanaf die dag moeten namelijk alle websites van Nederlandse overheidsinstanties aan de toegankelijkheidseisen voldoen. En op elke website moet een toegankelijkheidsverklaring staan. Werk aan de winkel dus! Hoe […]
img

5 redenen waarom op afstand werken de norm gaat worden

11 augustus 2020
Blijkbaar kunnen we – als we ertoe worden gedwongen – toch uit de voeten met werken op afstand. Het grootschalige, noodgedwongen experiment van de coronacrisis heeft op heel veel plekken veel beter uitgepakt dan verwacht. En dat is, als je je erin verdiept, niet verbazingwekkend. De redenen waarom remote werken meer en meer de norm […]
img

Meer traffic door een overname [case met rekenvoorbeeld]

11 augustus 2020
Webwinkeliers zijn altijd op zoek naar extra bezoekers. Meer bezoekers zorgen namelijk meestal voor meer omzet. De meest voor de hand liggende bronnen voor extra bezoekers? Organic (bijvoorbeeld via SEO), nieuwsbrief/direct, affiliates en Google Ads (SEA). Een nieuwe bron die niet altijd wordt meegenomen door een marketeer is de overname van een concurrent. Maar is […]
img

Let’s review: het belang van online beoordelingen

11 augustus 2020
Reviews zijn een onderdeel van je business dat niet onderschat mag worden. Want zeg nou zelf, jij hebt je in een aankoopproces toch ook wel eens laten beïnvloeden door reviews? Als je op zoek bent naar een product of dienst scrol je al snel de reviews van het product of de organisatie even door. En […]
img

How to: digitaliseren van patiëntinformatie in de zorg

10 augustus 2020
Veel medische voorlichting is tegenwoordig online beschikbaar – op websites en via apps. Openbaar en via Mijn-omgevingen. Steeds meer zorgorganisaties maken daarmee de slag van het klassieke folderrek naar digital first. Een centrale contentbron is daarbij van essentieel belang. Maar hoe pak je dat aan? En wat zijn de grootste uitdagingen? In dit artikel duiken […]
img

4 manieren om gratis apps winstgevend te maken

10 augustus 2020
Een succesvolle app bestaat uit een goed idee, een goede uitvoering en de juiste marketing. Maar ook een passend verdienmodel is belangrijk voor het succes. Hoe werkt dit dan bij apps die gratis te downloaden zijn? In dit artikel deel ik vier manieren om gratis apps winstgevend te maken. Winstgevende app maken Niet iedereen die […]
img

Contentstrategie: de trends halverwege 2020

10 augustus 2020
Wat betekent de aanhoudende coronacrisis voor de manier waarop we de verbinding zoeken met ons publiek, met onze klanten, en onze collega’s? Waar gaat het naar toe als de crisis voorbij is? En wat als die crisis de komende jaren niet voorbij zal gaan? Een toekomstschets: de trends in contentstrategie voor de rest van 2020 […]
img

Het ‘geheim’ van applaus in toespraken [7 effectieve technieken]

9 augustus 2020
Waarom krijgt de ene spreker applaus in een toespraak en de ander niet? In de jaren 80 van de vorige eeuw formuleerde de Britse professor Max Atkinson een belangrijk antwoord op die vraag. Ook vandaag nog doen bestuurders en politici hun voordeel met zijn wetenschappelijke inzichten. Niet alleen om applaus te oogsten, ook om de […]
img

6 tips voor een opfrisbeurt van je socialmediastrategie [infographic]

8 augustus 2020
De zomerperiode is voor veel bedrijven een rustige periode. Benut jij deze tijd slim om een tussentijdse balans op te maken of om marketingdoelstellingen voor het laatste halfjaar bij te stellen? Ook naar je social media-activiteiten en -strategie kun je kritisch kijken. Zijn er verbeteringen nodig? In deze infographic vind je zes punten die je […]
img

Van eendagsvlieg naar vaste klant: 6 tips voor ná de bedankpagina

7 augustus 2020
De klant centraal, dat is het devies van menig webwinkel. Toch houdt de klantreis vaak al op zodra een bestelling de deur uit is. Hoewel een aankoop in de regel wordt gezien als het einde van het verkoopproces, zou hier juist de basis moeten liggen voor een langdurige relatie. Met deze zes tips voor post-purchase […]
img

Meer vertrouwen, interactie & conversies? Aan de slag met employee generated content

7 augustus 2020
Ik heb nog nooit zoveel kantoor- en werkgerelateerde berichten op mijn social kanalen voorbij zien komen als in de afgelopen maanden. We posten ons suf over ons werk en onze werkgever in deze #thuiswerkperiode. De medewerkers van je organisatie zijn je visitekaartje, een directe weerspiegeling van jouw bedrijf. Dit biedt kansen voor organisaties om te […]
img

Waarom UX-writing onmisbaar is voor je website

6 augustus 2020
UX-writing: een veelgehoorde term in content-land op dit moment. Maar wat houdt het precies in? Wat maakt een UX-copywriter anders dan een ‘gewone’ copywriter? In deze blog duik ik in deze nieuwe term en laat ik je zien waarom je niet zonder een UX-writer kunt. UX-writing: de gebruikerservaring verbeteren met goed doordachte copy Zoals de […]
img

Instagram Reels nu ook in Nederland: zo maak je je eerste video

6 augustus 2020
De nieuwe feature van Instagram, Reels, is eindelijk beschikbaar! Het concept is simpel. Instagram Reels biedt je de mogelijkheid een video te editen en te voorzien van leuke effecten en muziek. Je kunt de Reel vervolgens op je Instagram-account delen. Klinkt het concept je bekend in de oren? Dat is niet zo vreemd! De nieuwe […]
img

Het geheim van goede storytelling: stop met praten, start met luisteren

6 augustus 2020
Storytelling draait niet om de beste producten en diensten, maar om de ervaringen, emoties en wijsheden van échte mensen. Hoe krijg je gericht die verhalen binnen en buiten je organisatie boven water? “Door storylistening“, zegt content- en storytellingspecialist Cor Hospes. “Als je goed, actief en empathisch luistert, hoor je niet alleen meer, maar is je […]
img

Copywriting & conversie: neem de lezer mee in je eigen enthousiasme

5 augustus 2020
Copywriting is een vak apart, maar met de juiste teksten kun jij je onderscheiden van de gemiddelde verkoper. Het is de kunst je bezoeker te overtuigen en dat doe je met emoties. Verwerk jouw enthousiasme in je teksten en maak je potentiële kopers net zo enthousiast! Meer sales door een goede basis Door doeltreffende copywriting […]
img

Traffic vanaf dark social groeit, dat vraagt om strategie

5 augustus 2020
Meetbaarheid. Dat is een van de belangrijkste pilaren onder een (digitale) marketingstrategie. We meten, testen en ‘hacken’ onszelf naar een succesvolle campagne. Toch hebben we een enorme blinde vlek: dark social. Dit type verkeer wordt in de komende periode een van de grootste uitdagingen voor marketeers wereldwijd. Het neemt toe in gebruik en het is […]
img

Succesvol datagedreven werken? Dit moet je aan- & afleren

4 augustus 2020
Van nieuwe mogelijkheden worden mensen enthousiast én huiverig. Dat zien we ook rond datagedreven werken en digitalisering. Berichtgeving is jubelend over wat er mogelijk wordt en ‘zelfs al kan’ óf staat bol van de wantrouwige hyperbolen. De waarheid ligt in het midden, zeker rond maatschappelijke opgaven. In elk geval is een transitie naar datagedreven werken […]
img

Meer omzet met Google’s smart bidding-algoritme [7 concrete tips]

4 augustus 2020
Behaal je als SEA-specialist niet de juiste resultaten met slimme biedstrategieën in Google Ads? In dit artikel geef ik 7 concrete tips over hoe jij ook je SEA-performance kunt verbeteren door slim om te gaan met het algoritme. “Smart bidding werkt niet”, “Google wil je geld pakken” of “ik wil niet alle controle uit handen […]