Nieuws

img

Wordt nep de nieuwe werkelijkheid voor Generatie Z?

19 mei 2019
Generatie Z zijn de leiders van de toekomst. Ze groeien op in een wereld waar echt en onecht steeds moeilijker zijn te onderscheiden. In deze wereld moeten we hen meer begeleiden en coachen op het gebied van ethiek in de digitale wereld. Zodat zij zelf de juiste keuzes kunnen maken voor hun generatie. In dit […]
img

Loyale klanten? Spreken is zilver, luisteren is goud

18 mei 2019
Het is tijd voor merken om de manier waarop ze met hun klanten communiceren onder de loep te nemen. De waarden die gebruikers hangen aan producten, diensten en organisaties veranderen. In het verleden draaide het allemaal om nieuwigheden, prikkels en onmiddellijke bevrediging, maar consumenten zijn zich tegenwoordig steeds meer bewust van de voordelen van stilte. […]
img

Een Instagram-account zonder het zelf te beheren [case]

17 mei 2019
Als er één socialmedia-kanaal is waar wij als Eindhoven University of Technology onze doelgroep op gebied van studentenwerving kunnen vinden, dan is het wel Instagram. Meer dan de helft van de wereldwijde Instagram-gebruikers is jonger dan 34 jaar, en in Nederland gebruikt ongeveer 60 procent van de Instagram-gebruikers onder de 20 jaar het dagelijks. Een potentiële […]
img

In 5 stappen naar meer mobiele conversies in je webshop

17 mei 2019
Als webshop-eigenaar wordt het steeds lastiger om het hoofd boven water te houden. Je moet dan ook steeds meer uit een bezoeker halen, oftewel: het conversiepercentage verhogen. Mensen concentreren zich hierbij vaak alleen op de conversie die via de desktop binnenkomt of het conversiepercentage als gemiddelde van alle apparaten. Maar hoe zorg je er nou […]
img

Engagement op Instagram: wat je als bedrijf moet weten

16 mei 2019
Instagram is de plek waar je moet zijn en (illegale) praktijken om volgers te kopen schieten als paddenstoelen uit de grond. Want een account met veel volgers is een goed account, nietwaar? Mis! Het gaat namelijk niet om het aantal volgers, maar om je engagement ratio: het aantal volgers dat je post ook daadwerkelijk leuk […]
img

SEO: de invloed van bezoekersgedrag

16 mei 2019
Google gebruikt meer dan 200 factoren om de positie van je website in de zoekresultaten te bepalen. Autoriteit en techniek zijn waarschijnlijk de bekendste, maar er is nóg een zeer belangrijke factor: bezoekersgedrag. Het ligt voor de hand dat het gedrag van bezoekers invloed heeft op je positie in Google. Logisch: het gedrag van een […]
img

Facebook adverteren: 6 voordelen van de nieuwe budgetverdeling

15 mei 2019
Als we een euro kregen voor elke keer dat Facebook iets zou wijzigen, zouden we rijker zijn dan meneer Zuckerberg zelf. Het bijhouden van de ontwikkelingen in marketingland is een vrijwel onmogelijke taak. Maar ik ga je vandaag op weg helpen door een plan voor september 2019 uit te lichten: de wijziging in de budgetten […]
img

Professional Talk: ‘Parttime ondernemer, fulltime professional’

15 mei 2019
Martijn van de Polder werkt als designer en marketeer bij bureau Enrise. Hij freelancet daarnaast als merkspecialist voor bedrijven zonder marketingafdeling. Hoe combineer je die twee nou, zonder de balans tussen werk en privé te verliezen? Waarom maakt de combinatie je juist beter in je werk? En hoe zorg je dat je werkgever het ook […]
img

Hoe meet & verbeter je de impact van content op je merk? 6 tips

15 mei 2019
Content is alleen king als het daadwerkelijk helpt je merk te laten groeien. Het is soms een uitdaging om te weten wat de echte impact is van content. Niet alleen op gedrag, maar ook op merkbeleving. Samen met mijn collega heb ik recent veel kwantitatief en kwalitatief onderzoek gedaan naar de merkbeleving die content oplevert. […]
img

Paper prototyping: zo ontwerp je écht samen met klanten

14 mei 2019
Lekker veilig achter je eigen laptop ontwerpen en af en toe je nieuwe ontwerp doorsturen naar collega’s. Iedereen is lyrisch enthousiast. Natuurlijk, want het is jouw design. Maar wat vindt de gebruiker eigenlijk er van? Met ‘paper prototyping’ kun je de gebruikers vanaf het begin bij het ontwerp betrekken. In dit artikel beschrijven we hoe […]
img

Blockchain: 5 mythes en misvattingen weerlegd

14 mei 2019
Technologie voor criminelen, de oorzaak van een nóg snellere opwarming van de aarde en inbreuk op privacy. De afgelopen tijd voerde ik tijdens het spreken over blockchain en cryptovaluta allerlei pittige discussies met het publiek. Dit ging vaak over de impact en het gebruik van blockchaintechnologie. Ik merk dat hierover nog steeds veel misconcepties bestaan. Tijd […]
img

Wie deelt jouw content & waarom? 6 typen social sharing

14 mei 2019
Marketeers prijzen social media vaak als de ‘heilige graal’ om hun publiek tot hun merk te betrekken. Maar hoe meer bedrijven gebruik maken van social platforms om met klanten te communiceren, hoe meer content dagelijks om de aandacht van de gebruiker concurreert. Terwijl bedrijven vaker gaan posten om duidelijk aanwezig te blijven in de feeds […]
img

Brengt je merkbeschrijving je organisatie succes?

13 mei 2019
Bijna iedere organisatie of merk heeft tegenwoordig een merkbeschrijving (al dan niet vervat in een ronkend model dat moeilijk oogt of klinkt). Vaak worden deze merkbeschrijvingen – na vastlegging of pittige interne discussies – nauwelijks gebruikt, laat staan dat ze bijdragen aan het leveren van klanten. Hoe komt dat? Het nut van een merk moet […]
img

Hoe chatbots marketing & sales een boost geven

13 mei 2019
Wist je dat marketing en chatbots goed samen gaan? Service- en webcare-afdelingen hebben vaak aan het begin van het aankoopproces te maken met potentiële klanten. De rol van service verandert hierdoor. In plaats van alleen maar reactief antwoorden, kunnen servicemedewerkers proactief meedenken met klanten. Chatbots bieden hierbij uitkomst, omdat je ze bijvoorbeeld in kunt zetten […]
img

Is jouw bedrijf Generatie Z-proof? [checklist]

13 mei 2019
Millennials move over. Generatie Z bestormt de arbeidsmarkt. Is jouw bedrijf al klaar voor deze jongeren geboren na 1995? In de huidige markt hebben ze het voor het kiezen. Hoe haal je ze binnen? En hoe houd je ze bij je? Met deze checklist weet je precies waar je goed zit en waar je nog […]
img

Werkvrij op vakantie? 5 tips voor een ongestoorde reis

12 mei 2019
Even snel je werkmail refreshen voordat je in het zwembad duikt. Begint jouw vakantie ook steeds meer op een verkapte werkweek te lijken? Dan is het de hoogste tijd om daar verandering in te brengen. Hoe zorg je ervoor dat je écht ongestoord kunt genieten van die welverdiende reis? In dit artikel geef ik je […]
img

Instagram: tips voor het starten van je zakelijke account [infographic]

11 mei 2019
Beschikt jouw bedrijf over een Instagram-profiel? Het platform biedt ondernemers een mooi podium om in contact te komen met hun doelgroep. Ook verbeter je je naamsbekendheid. Het aanmaken en inrichten van een account is geen hogere wiskunde. Het is heel eenvoudig. We maken het je nog makkelijker met deze handige tips en tricks. Handige Instagram […]
img

Worden we net zo afhankelijk van blockchain als van het internet?

10 mei 2019
Column – De huidige opkomst van de blockchaintechnologie wordt vaak vergeleken met de opkomst van het internet. Er zijn dan ook duidelijke overeenkomsten. Betekent dit dat we over een paar jaar afhankelijk zijn van blockchain? Gaat blockchain net zo’n waanzinnige impact hebben op onze maatschappij, en gaat dat net zo snel? Wat was het een […]
img

Marketing automation: kwalitatieve B2B-leads klaarstomen voor sales

9 mei 2019
Leads komen met bosjes binnen wanneer je ze de juiste content op het juiste moment weet te bieden. Maar dan? Hoe zorg je er als marketeer voor dat de leads in je B2B-organisatie van genoeg kwaliteit zijn om overgedragen te worden aan de salesafdeling? Hoe zet je marketing automation op een effectieve manier in om kwalitatieve leads klaar […]
img

E-mail vs. Messenger: wat is het beste kanaal voor jouw webshop?

9 mei 2019
Al decennia speelt e-mail een cruciale rol in de wereld van online marketing. Als kanaal heeft e-mail de hoogste ROI, en het vormt naar alle waarschijnlijkheid een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van jouw webwinkel. Maar niets is onverslaanbaar. Consumentengedrag verandert continu en nieuwe manieren van communiceren helpen mensen om sneller met meer mensen te […]