Nieuws

img

Dit is hoe laat & hoe vaak je het beste post op social media [infographic]

23 januari 2021
Als marketeer of socialmedia-beheerder wil je natuurlijk het maximale halen uit je socialmedia-activiteiten. Je zorgt voor relevante content voor je doelgroep, reageert op vragen, houdt statistieken bij en plaatst met regelmaat berichten. Bij het laatstgenoemde punt heerst soms verwarring. Hoe vaak moet je een bericht posten op Facebook? En wat is het beste tijdstip op […]
img

Zó maak je jouw verandertraject tot een succes

22 januari 2021
Verandering voelt onwennig, dat staat vast. Maar hoe zorg je dat mensen niet afhaken in een verandertraject? Het begint bij bouwen aan vertrouwen, door tactisch te communiceren. “De enige constante factor in het leven is verandering”, zo luidt een beroemde uitspraak. Maar hoe pak je een verandertraject aan in een organisatie? Veel mensen hopen dat […]
img

Pluk de vruchten van de piek in e-commerce [5 trends]

22 januari 2021
Inmiddels zijn de eerste weken van januari alweer voorbij en waarschijnlijk ben je al begonnen met je plannen en doelen voor het eerste kwartaal. Het jaar 2020 zal altijd in ons geheugen gegrift staan en heeft ook een versnelling gebracht in het e-commerce landschap. De mogelijkheden zijn enorm, maar waar kunnen we ons dit jaar […]
img

Sturen op merkvoorkeur: zó kiest de klant voor jou

21 januari 2021
Waarom kiest iemand voor Adidas, en niet voor Nike? Waarom blijven mensen bestellen bij Coolblue, terwijl Amazon vaak veel goedkoper is? Waarom kunnen mensen niet wachten om meerdere jaarsalarissen uit te geven aan een Patek Philippe-horloge? Het antwoord ligt in merkvoorkeur. Want voorkeursmerken winnen. En dat kun jij ook. Merkvoorkeur is waar veel marketeers naar […]
img

Digital agencies & de interne digitale transformatie [8 key-processen]

21 januari 2021
Het is een mooie tijd voor marketingbureaus. Klanten zoeken versneld nieuwe manieren om communicatie en afzetkanalen te digitaliseren, waarbij de customer experience (CX) voorop staat. Hoe zet je als digital agency de volgende stap in de verdergaande digitalisering van de eigen projectorganisatie en bedrijfsprocessen? Alvast een tipje van de sluier: een mensgerichte aanpak staat voorop. […]
img

Het belang van lokale marketing in 2021 [5 trends]

21 januari 2021
In het afgelopen jaar zijn er ontelbaar veel nieuwe mogelijkheden en technologieën bijgekomen op het gebied van search, advertising, social media en e-commerce. Dit in combinatie met het veranderende winkelgedrag van consumenten, geeft oneindig veel nieuwe mogelijkheden voor lokale marketing. Het heeft bedrijven met meerdere vestigingen de relevantie van lokale marketing doen laten inzien. Dit […]
img

9 onmisbare onderdelen voor de briefing aan je copywriter

20 januari 2021
Een goede briefing kan een tekst maken of breken. Toch zijn briefings vaak onduidelijk of zelfs incompleet. Daarom heb ik een checklist voor je gemaakt die je erbij kunt houden als je een briefing schrijft voor een copywriter. Het belang van een goede briefing Ik wil toch nog een keer uitleggen waarom een goede briefing […]
img

Wordt 2021 het jaar van ‘nieuwe’ socials zoals Gab en Signal?

20 januari 2021
Als het over social media gaat, hebben we het vrijwel altijd over de bekende platformen. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, WhatsApp… “Maar wacht, er is meer”, zouden ze bij Tel Sell zeggen. Naast deze bekende mainstream-kanalen zijn er namelijk ook minder bekende socials in omloop, zoals Gab. En ook WhatsApp-alternatieven winnen terrein, zoals Signal. Naast de […]
img

Voorkom dat je verdrinkt in een data-analyse [5 tips]

19 januari 2021
In de afgelopen jaren is er steeds meer nadruk komen te liggen op het verzamelen en analyseren van data. Met alle data die ruim voorhanden zijn, kun je je afvragen of marketeers het zich nog wel kunnen veroorloven om geen gebruik te maken data-analyse. Maar je raakt met al die cijfers al snel het overzicht […]
img

Zo maak je een briefing voor je fotograaf [8 tips]

19 januari 2021
Als je een opdracht voor een fotograaf hebt, dan heb je meestal al bepaalde soort foto’s in gedachten. Ga je voor bedrijfsfoto’s of portretfoto’s? Of heb je nieuwe productfoto’s nodig? Wat je wensen ook zijn, je zal dit op een juiste manier moeten overbrengen aan een fotograaf. Met deze 8 tips voor een goede fotografiebriefing […]
img

SEA in 2021: de 6 belangrijkste trends

19 januari 2021
De belangrijkste trends voor SEA zullen jouw takenpakket als SEA-marketeer drastisch veranderen. Toch kun je door slim in te spelen op de laatste trends jouw relevantie als marketeer vergroten in 2021. In dit artikel vertel ik wat de belangrijkste trends zijn en hoe je hierop kunt inspelen. Zo heb jij een concreet beeld bij de […]
img

Flinke wijzigingen in Facebook Messenger: dit moet je weten

18 januari 2021
Privacyregels van de Europese Unie zorgen ervoor dat Facebook sinds 16 december 2020 het gebruik van Facebook Messenger beperkt. Deze veranderingen hebben een enorm effect op de manier waarop je Facebook Messenger kunt gebruiken in combinatie met chatbots. In dit artikel lees je waarom het verandert, voor wie het geldt, wat er verandert en hoe […]
img

Maak je advertenties & website relevanter: gebruik locatie

18 januari 2021
Om de relevantie van advertenties en de website te verhogen, is het belangrijk om in te spelen op de locatie van een gebruiker. Gepersonaliseerde advertenties kunnen resulteren in een 5% hogere aankoopintentie. In dit artikel laat ik zien hoe je optimaal kunt inspelen op de locatie van een gebruiker in advertenties en op de website. […]
img

De spiegel als wapen tegen een burn-out

18 januari 2021
Het is vandaag Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar. En anders dan de voorgaande jaren zorgt de hele situatie rondom corona ervoor dat deze editie ook echt zijn naam eer aandoet. Het aantal burn-outs is sinds het begin van de crisis toegenomen. Sterker nog, er hangt een mogelijke verviervoudiging van burn-outs boven […]
img

Online marketing: een terugblik & de trends voor 2021

18 januari 2021
Wat gaat er in 2021 gebeuren op het gebied van online marketing? Waar moet je echt op letten en waar liggen de grootste kansen? Net als de afgelopen 11 jaar blik ik terug op de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar en geef ik mijn visie op de belangrijkste onlinemarketing-trends voor het komende jaar. Korte […]
img

De agency van de toekomst: een gedachte-experiment

17 januari 2021
Stel, je hebt een (digital) marketingbureau. Hoe zal je bureau er over een jaar of 10 uitzien? Het is natuurlijk koffiedikkijken, maar daarom niet minder leuk om er een experiment op los te laten. Laten we eens samen vooruitblikken op de agency van de toekomst met de kennis van nu. We gaan dat doen op […]
img

3 marketinglessen uit The Queen’s Gambit

16 januari 2021
The Queen’s Gambit (vernoemd naar een openingszet op het schaakbord) is een fantastische miniserie op Netflix, met in de hoofdrol Beth Harmon. Wanneer Beth in een weeshuis stiekem leert schaken van de conciërge, ontdekt hij dat ze een enorm schaaktalent is. Ze gaat op weg naar de schaaktop, terwijl ze worstelt met haar medicijnverslaving. Ik […]
img

TikTok scherpt privacy-instellingen aan: dit gaat veranderen

15 januari 2021
TikTok lag de afgelopen jaren regelmatig onder vuur door privacy-issues. Toezichthouder FTC trof in 2019 al een schikking van 5,7 miljoen dollar met het platform, omdat het persoonsgegevens van kinderen zou hebben verzameld zonder geldige toestemming van de ouders. Ook in Nederland is de privacytoezichthouder (Autoriteit Persoonsgegevens) bezig met een onderzoek naar de bescherming van […]
img

De ultieme tip om je tekst te verprutsen

15 januari 2021
In dit artikel deel ik de ultieme tip om jouw ijzersterke content te verprutsen. En 6 tips om dit te voorkomen. Tips die ik zelf ook toe had moeten passen. 10 januari 2020. Mijn schrijfopdracht is afgerond. Klaar! Eén ding is wat vreemd: na het toesturen van ‘webtekst-def’ heb ik niks meer van de klant […]
img

Hoe ga je de confrontatie aan? 3 vertrekpunten voor een prettig gesprek

14 januari 2021
Een confrontatie kan je veel opleveren. Je onderzoekt wat de vertrekpunten en drijfveren van de ander zijn. En van daaruit kun je zoeken naar mogelijkheden voor een realiteit waarin plaats is voor beide perspectieven: een win-winuitkomst. Verder kan een prettige confrontatie ook je relaties verdiepen. Maar hoe pak je een confrontatie aan? Ik deel drie […]