Nieuws

img

5 veelgemaakte taalfouten in reclames

13 november 2019
We maken allemaal taalfouten. Ook bedrijven gaan weleens de mist in. Het zal je verbazen hoeveel billboards, flyers en andere vormen van reclame vol staan met fouten. Als tekstschrijver (lees: taalpolitie) stoor ik mij waarschijnlijk iets meer aan taalfouten dan de gemiddelde Nederlander. Wees eerlijk, het staat ontzettend onprofessioneel wanneer een bedrijf een taalblunder maakt […]
img

Als het moet, voelt de ‘why’ niet goed

13 november 2019
Er zijn een hoop dingen die nu eenmaal gewoon ‘moeten’. Of het nu om nieuwe regels vanuit de Europese Unie gaat, het houden aan de maximumsnelheid op de A1 of het zichtbaar dragen van toegangspassen op kantoor. Het zijn dingen die je met elkaar afspreekt, omdat het verwacht wordt. Of omdat er boetes volgen als […]
img

Blockchain: 7 trends die impact gaan hebben in 2020

13 november 2019
Twee jaar geleden kon ik mijn kont niet keren in de supermarkt, of iemand had het wel over Bitcoin en blockchain. Nu hoor ik niemand buiten mijn filterbubbel er meer over en zijn het enkel nog de verse jus, talapiafilet en nootmuskaat die mij verblijden met hun vereeuwiging op de blockchain. Toch ben ik er […]
img

4 tactieken om onvoorspelbaarheid te tackelen

12 november 2019
Organisaties houden niet van risico’s en werken hard aan mechanismen om die risico’s te managen. Resultaten van een risico zijn onvoorspelbaar. Dat is wat mensen er moeilijk aan vinden, want zij zijn vaak bang voor mislukking. Toch, de wereld is nu eenmaal niet maakbaar en controleerbaar. We zullen moeten omgaan met onvoorspelbaarheid. En niet door […]
img

Waarom strategie niet zonder goed verhaal kan

12 november 2019
Big data, Lean Six Sigma en growth hacking… Door het uitvoerig analyseren van gegevens gaat bijna alles tegenwoordig sneller, efficiënter en effectiever. Maar de werkwijze kent ook beperkingen: strategieën die zijn gebaseerd op data, kunnen namelijk weinig zeggen over datgene waar nog geen data over beschikbaar zijn. Zoals onvoorspelbare elementen in de toekomst. Omdat een […]
img

Weg met wantrouwen, de meeste mensen deugen

12 november 2019
Overheden en andere instanties richten zich op leugenaars en oplichters. In plaats van hun dienstverlening te verbeteren voor de good guys, doen ze aan risicomanagement. Ze zoeken consequent naar punten waarop er misbruik kan worden gemaakt van een regeling of functionaliteit. Om vervolgens de boel zo dicht te timmeren dat het onnodig ingewikkeld en stroperig […]
img

B2B-organisatie, zo start je met websitepersonalisatie [stappenplan]

11 november 2019
Personalisatie is getipt als één van de trends van 2020. Data-driven personalisatie biedt veel mogelijkheden voor marketeers. Denk bijvoorbeeld aan een gepersonaliseerde ervaring op basis van de locatie of geopende advertenties. Ondanks dat personalisatie een belangrijke rol speelt in marketing, is het een grote uitdaging voor veel marketeers. Verwachtingen, zowel intern als extern, zijn hoog. […]
img

Digitaal contact met gemeenten: dit vinden Nederlanders belangrijk

11 november 2019
Inwoners nemen anno 2019 niet alleen face-to-face of telefonisch contact op met de gemeente. Ook digitale kanalen zoals de website en social media worden (vaak) gebruikt. Hoe ervaren Nederlanders dit digitale contact met gemeenten eigenlijk? Welke kanalen vinden ze prettig om te gebruiken? En hoeveel vertrouwen hebben Nederlanders in digitaal contact met de gemeente? We […]
img

Verdringt kunstmatige intelligentie menselijk contact? [5 trends]

11 november 2019
De manier waarop wij onderling menselijk contact hebben, verandert. De kwalitatieve groeispurt van kunstmatig intelligente systemen heeft invloed op meerdere domeinen, ook op de manier hoe wij in de toekomst gaan communiceren. Die communicatie is niet alleen van mens tot mens, maar ook van mens tot machine en andersom. In dit landschap zie ik 5 […]
img

Zo bezorg je klanten het wow-effect [zeven tips]

10 november 2019
Blijven bewegen is een voorwaarde van ieder succesvol bedrijf. Maar wat als je bij een stugge club werkt? Hoe krijg je hardleerse dinosauriërs zover dat ze hun klanten het wow-effect gaan bezorgen? Vorig jaar herfst stapte ik over van zakelijke bank. De bank die ik had was stug, onbenaderbaar en ik voelde mij een nummer. […]
img

Adverteren op Instagram: de basics [infographic]

9 november 2019
Als Instagram nog geen deel uitmaakt van je social advertising-strategie, is het zeker de moeite waard om in adverteren op Instagram te duiken. In deze infographic vind je tips voor je eerste Insta-advertenties. Wereldwijd heeft Instagram maandelijks een miljard actieve gebruikers. Voor bijna elke niche is wel een community (met bijbehorende hashtags) te vinden. Grote […]
img

Voor innovatie moet je uit je marketeer-bubbel stappen (jij ook!)

8 november 2019
Verliezen we door de prikkel van het kortetermijnsucces, innovatie op de lange termijn uit het oog? De uitslag van de Grote Marketing Enquête liegt er niet om. 46 procent van de marketeers ervaart dat er te veel naar de korte termijn gekeken wordt, waardoor ad hoc beslissingen de boventoon voeren en marketeers afgerekend worden op […]
img

Innovatie komt niet uit de bestuurskamer

8 november 2019
De succesvolle organisaties van vandaag weten digitale innovaties razendsnel in hun dienstverlening te integreren. Deze ‘disruptors’ schudden de markt op en halen grotere, langer gevestigde organisaties in. Hoe veroveren disruptieve bedrijven de markt? En wat houdt minder succesvolle organisaties tegen in hun digitale innovatie? Tien tegen een dat de oorzaak in de bestuurskamer ligt. De […]
img

Checklist voor dé perfecte data-driven e-mailcampagne

7 november 2019
Dit is een praktische checklist voor marketeers die op basis van data een e-mailcampagne willen opzetten. Maar eerst even een stapje terug: waarom kies je voor e-mail als middel? Goede meetbaarheid, personalisatiemogelijkheden, lage kosten of juist omdat je een fantastische database hebt? Redenen kunnen uiteenlopen, maar ik wil graag meegeven: als je voor een e-mailcampagne […]
img

Black Friday: zo maak je perfecte Google Ads-campagnes

7 november 2019
Voor de consumenten duurt het nog een paar weken, maar voor jou als marketeer zijn de voorbereidingen voor Black Friday waarschijnlijk al begonnen. Black Friday is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Daar kun jij als marketeer natuurlijk perfect op inspelen met je Google Ads-campagnes. Maar hoe bereid je je Google Ads-campagnes […]
img

Een geweldige klantervaring als concurrentievoordeel [+ 5 tips]

7 november 2019
Organisaties die een oppervlakkig beeld hebben van hun doelgroepen, staan 1-0 achter in de strijd om de klant. Want producten en diensten zijn steeds meer inwisselbaar. De enige manier om je concurrentiepositie en -strategie écht te versterken? Zorg voor een geweldige klantervaring! Waarom customer experience (CX) zo belangrijk is? De gemiddelde klant is veeleisend, heeft […]
img

Hoe kies je als ondernemer voor jezelf?

6 november 2019
Als ondernemer ben je druk, druk en nog eens druk. Het is vanzelfsprekend om door te blijven hollen. Je werk is immers je passie en je bent zelf verantwoordelijk voor de omzet die binnenkomt. Maar komt dat harde werken je leven eigenlijk wel ten goede?  Paul van den Bosch werkt als coach al jaren samen […]
img

Word een retailer van betekenis: start met transformeren

6 november 2019
Column – Sinds de aandacht voor de beleveniseconomie is het orkestreren van een ‘perfecte beleving’ een belangrijk onderdeel geworden van de strategie voor retailers. Klantbeleving staat centraal. Hiermee wordt geprobeerd een unieke en blijvende herinnering te creëren die het doorvertellen waard is. Deze ontwikkeling heeft veel goeds gebracht. Retailers zijn hun gebruikers beter gaan begrijpen […]
img

Next-generation app-marketing: zo zorg je ervoor dat gebruikers niet afhaken

5 november 2019
De app-economie is nog lang niet verzadigd, dat blijkt wel uit de laatste cijfers van business intelligence–bedrijf ​App Annie​. Per dag wordt er gemiddeld 3 uur in apps besteed. Dit is 50% meer dan 3 jaar geleden. Een grote potentiële markt dus als je een ​app laat ontwikkelen​. Met next-generation app-marketing zorg je ervoor dat […]
img

B2B-marketeers: waar blijft de content voor bestaande klanten? [nieuw onderzoek]

5 november 2019
Het Content Marketing Institute heeft de resultaten van haar nieuwste onderzoek ‘2020 B2B Benchmarks, Budgets, and Trends – North America’ uitgebracht. Ondanks dat het onderzoek gericht is op de Amerikaanse markt, zijn er toch een aantal opvallende resultaten die ik graag met je deel. Waar blijft de content voor klanten? 50% van de B2B-marketeers richt […]