Nieuws

img

5 redenen om juist nu klantfeedback te verzamelen

29 mei 2020
Onderzoek wijst uit dat als je als organisatie tijdens een crisis blijft investeren in de klantgerichtheid van je organisatie, je er sterker uit komt. Blijf daarom klantfeedback verzamelen, in dit artikel deel ik 5 redenen hiervoor. Iedereen die dacht dat de effecten van Covid-19 binnen een paar weken zouden overwaaien, komt bedrogen uit. Ondanks dat […]
img

De beste bedrijven op social media in 2020

28 mei 2020
Lef, creativiteit en een goed beeld van je doelgroep: dat is nodig voor een (social)mediacampagne die impact maakt. Om in Nederland boven het maaiveld uit te steken is ‘weinig’ content soms al genoeg om raak te schieten. En een onverwachte wending trekt ook onze aandacht. Kort en krachtig, nuchter en met een gezonde dosis humor. […]
img

Hoe werk je aan een cultuur van digitaal (samen)werken?

28 mei 2020
Al jaren lezen en horen we succesverhalen van mensen, teams en organisaties die digitaal (samen)werken, met gebruik van verschillende digitale tools. Maar we horen en lezen evenzoveel verhalen over mislukte initiatieven, soms met precies dezelfde tools. Hoe kan dat? En hoe dat je dat eigenlijk, succesvol digitaal (samen)werken? Digitaal (samen)werken is meer dan thuiswerken Hoe […]
img

7 tips om jouw WordPress-website te onderhouden

28 mei 2020
Als ondernemer of marketeer is de kans groot dat je werkt met WordPress, het populairste CMS-systeem ter wereld om websites mee te ontwikkelen. Dagelijks ben je druk bezig om via jouw website nieuwe klanten te werven en meer omzet te genereren, maar steek je ook genoeg tijd in het onderhoud van je website? Waarom is […]
img

Sterke storytelling in crisistijd [case Fish Tales]

28 mei 2020
Hoe blijf je als organisatie sterk staan in de coronacrisis? En hoe bouw je echte connectie op met je doelgroep? Er valt veel te leren van journalisten, scriptschrijvers en showrunners. In dit artikel laten we drie stappen zien om krachtige content te maken vanuit storytelling. En we lichten ze toe aan de hand van een […]
img

Hoe de crisis ondernemers dwingt creatief te zijn [3 voorbeelden]

27 mei 2020
Door de crisis blijken een hoop beroepen helemaal niet zo belangrijk zijn als we dachten. Ja, zelfs wij marketeers kunnen gemist worden. Het draait nu om lief zijn voor elkaar en jezelf. Veel ondernemers kunnen hun werk tijdelijk niet uitvoeren. Zij zoeken creatieve manieren om te voorzien in de huidige behoeftes en zo toch te […]
img

Doe niet mee aan de crisis. Investeer, adverteer & maak geen bagger

27 mei 2020
Toen Walmart-oprichter Sam Walton in 1991 gevraagd werd om z’n mening over de korte Amerikaanse recessie die toen gaande was, was zijn antwoord even opvallend als treffend: “I’ve thought about it, but I have chosen not to participate.” Als je in de hoek zit waar niet de allergrootste klappen vallen, doe je er verstandig aan […]
img

Campagnes tijdens corona: wat kan, en wat niet? [4 voorbeelden]

27 mei 2020
Als creatieve marketeer ben je een koorddanser tijdens deze bizarre tijden van corona. Je bent natuurlijk op zoek naar originele manieren om je merk ook nu of juist nu zichtbaar te maken. Je zoekt balans in je overweging tussen commerciële en menselijke belangen, terwijl het gevaar dat je misbruik lijkt te maken van de situatie […]
img

Interne communicatie in het ‘nieuwe normaal’: 5 handige tips

27 mei 2020
Begin mei kondigden premier Mark Rutte en zorgminister Hugo de Jonge een voorzichtige versoepeling van de coronamaatregelen aan. Het ‘nieuwe normaal’ doet ook in Nederland bijna zijn intrede. Toch is zoveel mogelijk thuiswerken voorlopig nog het advies. Dat maakt van deze tijd hét moment om ons alvast op dat nieuwe normaal voor te bereiden. En […]
img

LinkedIn Stories: 10 tips om mee te beginnen

26 mei 2020
Sinds 14 mei zien we de eerste uitrol van Stories op LinkedIn in Nederland. En wat zijn de reacties wisselend, van liefde tot haat. Ik behoor tot de club van liefde, maar ben ook echt wel sceptisch en vrees kwaliteitsverlies voor het platform. Want waardevolle en professionele content maken is nog niet zo makkelijk. Ik […]
img

91% van de online advertenties is geen goede match [& zo moet het wel]

26 mei 2020
Betaal jij iedere week een flinke som geld voor advertenties? De kans is groot dat je gewoon geld over de balk smijt. Ik deed onderzoek onder 200 Nederlandse advertenties, 91% daarvan had geen message match. Online advertenties net zo slecht als in 2013 Uit een onderzoek van Oli Gardner bleek in 2013 al, dat 98% […]
img

6 stappen om betrokken te blijven tijdens het thuiswerken

26 mei 2020
Honderdduizenden Nederlanders werken door de uitbraak van het coronavirus al weken thuis. De nieuwigheid is er vanaf, de meeste mensen hebben hun draai gevonden. Zolders of extra kamertjes zijn omgevormd tot kantoortjes en voor een videocall draaien veel werknemers hun hand niet meer om. Maar sommige uitdagingen zijn niet zo makkelijk op te lossen. Want […]
img

Creëer een epische customer journey met crowdsourced content

26 mei 2020
Bedrijven maken steeds meer content waarin ze laten zien dat het niet alleen gaat om wat ze verkopen. Ze zijn ook bezig met ‘the why‘ en ze proberen een positieve impact te maken. Denk aan alle uitingen die de afgelopen periode door bedrijven zijn gedaan: ‘stay home’ (campagne PostNL), ‘we kunnen het samen’ (campagne together […]
img

In 5 stappen een behoefteonderzoek naar échte customer jobs

25 mei 2020
Bij een bouwmarkt kopen mensen geen 8 mm boor, maar een 8 mm gat. Dit verschil in perspectief komt voort uit de jobs to be done-theorie. Graag leg ik je uit waarom jobs to be done (JTBD) belangrijk zijn voor het succes van je business en platform. En hoe je die jobs met een behoefteonderzoek […]
img

Stop met concurreren op prijs, maak je aanbod onweerstaanbaar

25 mei 2020
Het product-model van Kotler is zo’n typisch academisch model dat in iedere commerciële hbo-opleiding aan bod komt. Wij beschouwen dit als het #1 model om je te kunnen onderscheiden van je concurrenten en tegelijk jouw product voor twee, drie, tien of dertig keer de prijs van je concurrenten te verkopen. Het model van Kotler kun […]
img

Een ongebruikelijke handleiding voor beter samenwerken

25 mei 2020
Juist in de tijd waarin mensen meer dan ooit samenwerken in teams – al dan niet agile, multidisciplinair of zelfsturend – is het belangrijk om te kijken naar de kwaliteit van die samenwerking. Wat maakt of breekt succesvolle samenwerking? Het gevaar van het bespreken van samenwerken is dat je verzandt in clichés, of in retorische […]
img

Zo creëer je een succesvol verdienmodel [15 voorbeelden + handig canvas]

25 mei 2020
Hoe verdien je geld in een anderhalvemeter-samenleving? Veel bedrijven moeten door de coronacrisis op zoek naar een ander businessmodel. Met nieuwe waardeproposities én een rendabel verdienmodel. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In dit artikel vind je de 15 meest gebruikte verdienmodellen en het Verdienmodel Canvas voor het bouwen van jouw eigen verdienmodel. Van businessmodel […]
img

Inhakers: zo sla je de plank raak

24 mei 2020
Hoe blinkt jouw communicatieve boodschap uit in een wereld waar consumenten dagelijks overstelpt worden met duizenden commercials en advertenties? Een vraag die menig organisatie bezighoudt. Hoewel inhakers de ultieme oplossing lijken te zijn om de reclame weerstand van burgers te doorbreken, komt ‘inhaakmoeheid’ om de hoek kijken. Door het massale gebruik van inhakers krijgen alleen […]
img

Waarom TikTok interessant is voor jouw bedrijf [infographic]

23 mei 2020
Korte creatieve video’s maken en die vervolgens bewerken met grappige extra’s. Het is voor de app TikTok een succesformule voor kinderen en jongeren. Vervolgens kun je deze video’s met een veel groter publiek dan alleen je vrienden of connecties delen. Als je op de For You-page verschijnt, kun je namelijk maar zo viral gaan. Ook […]
img

Zet reactievideo’s op YouTube in voor meer views & nieuwe klanten

22 mei 2020
Het YouTube-kanaal van mijn vrouw Linor, zangeres en zangdocent, had eind 2018 exact 31 volgers. Amper zes maanden later had ze er duizend keer zo veel. Het geheim? Reactievideo’s. Voorheen uploadde ze instructievideo’s met zangtips. Mooi materiaal, maar er was weinig belangstelling voor. Toen ze besloot om haar reactie op te nemen tijdens het bekijken […]