Nieuws

img

Zo werkt het algoritme van Instagram

22 juni 2021
Het algoritme van Instagram is een mysterieus mechanisme. Er wordt veel over geschreven, mee getest en over gespeculeerd, maar hoe werkt het nu écht? Instagram wil haar gebruikers hier vanaf nu meer inzicht in geven. Daarom starten ze met een serie artikelen waarin ze de gebruikers en creators meenemen in de wondere wereld van onduidelijkheid. […]
img

De 6 opvallendste communicatiemomenten van 2021 [tot nu toe]

21 juni 2021
De eerste helft van 2021 zit er alweer bijna op. Tijd om de balans op te maken! Wat zijn opvallendste communicatiemomenten tot nu toe? 1. Bernie Sanders en Amanda Gorman zijn de sterren van Joe Biden’s inauguratie Tijdens de (koude) inauguratie van president Joe Biden op woensdag 20 januari zit oud-presidentskandidaat Bernie Saunders onderuitgezakt op […]
img

Wat is de link tussen NPS, groei & betere bedrijfsresultaten?

21 juni 2021
Klanten die enthousiast zijn, graag zaken met je doen, terugkeren en ook nog eens je organisatie aanbevelen, maken het verschil voor je op alle fronten. Denk aan een betere concurrentiepositie, toekomstbestendigheid, tevreden medewerkers, groei, een hogere omzet en meer winst. De praktijk laat zien dat veel B2B-organisaties dankzij het continu ophalen van klantfeedback hun succes […]
img

Hoe zal de consument zich ná corona gedragen? De consumentenpsychologie van crises

21 juni 2021
“De consument zal nooit meer hetzelfde zijn.” Dit is de strekking van de meeste onderzoeken en opinieartikelen over hoe consumentengedrag zich in de nasleep van de pandemie zal ontvouwen. Als je afgaat op het gemiddelde artikel, kun je niet anders dan concluderen dat de fysieke retail wel kan inpakken. Toch is gezonde scepsis hier op […]
img

Je groeitargets verpletteren? Dat lukt met deze 5 tips

20 juni 2021
We zijn bijna halverwege 2021. Ben jij al op de helft van je targets? Zo niet, dan helpen deze 5 tips om ze voor 31 december op toch nog 100% te krijgen. Voor het gemak starten alle tips met een S. Aan de slag dus. Met succes, spirit, stoppen, staat en selectie. 1. Succes, een […]
img

Succes op TikTok? Een handleiding voor ondernemers en marketeers [infographic]

19 juni 2021
Met wereldwijd meer dan 1 miljard gebruikers en in Nederland al meer dan 4 miljoen is TikTok een van de meest gebruikte socialmedia-platformen wereldwijd. Met name jongeren zijn fan van de app, waarmee je korte video’s kunt maken en delen. Als je als ondernemer of marketeer niet bekend bent met de app, is het soms […]
img

E-mailmarketing in een bewogen jaar: de resultaten van de E-mail Benchmark 2021

18 juni 2021
In de E-mail Benchmark 2021 is onder andere inzichtelijk wat de impact van corona was op de wereld van e-mailmarketing. Maar ook vind je er alle statistieken die je nodig hebt om je e-mailmarketingstrategie naar een hoger niveau te tillen. Hoe doe jij het ten opzichte van je concurrenten in de branche? En ben je […]
img

18 podcast-tips voor aan het zwembad: bijspijkeren & op adem komen

18 juni 2021
Aan het zwembad, op de loungeset in ‘Tuinzania’, tijdens een lange autorit of misschien wel in het vliegtuig naar je vakantiebestemming… De zomermaanden en komkommertijd zijn het ultieme moment om niet alleen (meer) boeken te lezen, maar ook om podcasts te luisteren. Hoog tijd voor wat podcast-luistertips! Want audio is booming en podcasts blijven populair. […]
img

Een panel modereren: van domper naar sterkste onderdeel van het event

17 juni 2021
Het zou het sterkste onderdeel van een event kunnen zijn. Helaas zuigen de meeste panels die ik bijwoon op events de energie volledig uit mij. Ze laten mij hunkeren naar een individuele spreker of pauze. De afgelopen jaren heb ik veel fysieke en online panels mogen organiseren en hosten en geef op basis daarvan mijn […]
img

Hoe start je een abonnementsbox voor jouw bedrijf?

17 juni 2021
HelloFresh, Birchbox, Dollar Shave Club. Wat hebben deze gigantische ondernemingen met elkaar gemeen? Ze bieden enkele van de bekendste abonnementsformules aan die er zijn. Het uitgangspunt is simpel: voor een maandelijks bedrag ontvangen consumenten een doos gevuld met goodies, variërend van toiletartikelen tot vrijetijdskleding. Als je het goed doet, kun je profiteren van een trouw […]
img

Slimmer omgaan met direct traffic in Google Analytics

17 juni 2021
Als je het principe achter direct traffic snapt, kun je kwalitatievere analyses maken binnen Google Analytics (GA4 of UA), en hierdoor betere investeringsbeslissingen nemen. Daarom wil ik je in dit artikel graag aan het denken zetten en dieper in laten gaan op de exacte waarheid achter direct traffic. Na het lezen kun je direct aan […]
img

Zoek je goede sollicitanten nu de markt krap is? Zo kleur je buiten de lijntjes

16 juni 2021
Ik hoor veel mensen zeggen dat de arbeidsmarkt in no time helemaal niet moeilijk meer is, door een golf van faillissementen die eraan komt. Veel faillissementen brengen weer veel potentieel beschikbaar personeel met zich mee. Het probleem is alleen dat deze mensen allemaal wat anders doen dan de vacatures waarvoor alle recruiters van Nederland de […]
img

7 bouwstenen voor een persbericht dat wél wordt opgepikt

16 juni 2021
Een vlot geschreven persbericht wordt eerder opgepakt. Wat zijn de bouwstenen die je hiervoor nodig hebt? En wat heeft de omgekeerde piramide ermee te maken? De PR-sector is weer booming, en de concurrentie om nieuws geplaatst te krijgen is hevig. Gelukkig heb jij veel invloed op de impact die jouw persbericht gaat hebben. De 7 […]
img

Aan de slag met toegankelijke e-mails: kleurgebruik, alt-tags & templates

15 juni 2021
Het zal je niet ontgaan zijn: de toegankelijkheidseisen voor content. Voor overheidsorganisaties is het verplicht om hieraan te voldoen. Maar ook voor zorgorganisaties is het essentieel, omdat een deel van de doelgroep niet-toegankelijke content niet kan consumeren. Ook commerciële organisaties zullen steeds meer aan hun maatschappelijke plicht willen voldoen. Kortom, zorgen dat alle communicatie toegankelijk […]
img

4 uitdagingen & 3 valkuilen bij het bouwen van marketingteams

15 juni 2021
Wanneer je een marketingteam wil (uit)bouwen, krijg je vroeg of laat te maken met een aantal uitdagingen. Hoe vind je bijvoorbeeld de juiste kandidaten voor je team? En hoe bewaak je de kwaliteit van werk en werkplezier? In dit artikel lees je tips om deze uitdagingen om te buigen tot kansen. Als ervaringsdeskundigen hebben we […]
img

Custom Alerts in Google Analytics: geen (nare) verrassingen meer

15 juni 2021
Maandagmorgen (of dinsdag). Je drinkt je eerste kopje koffie en bekijkt je agenda voor de week. Lekker, je begint vandaag trouw met het bekijken van alle Google Analytics accounts van je klanten. Even kijken wat de prestaties zijn geweest van het weekend, je zit er immers bovenop! Al snel slaat de schrik je om het […]
img

4 absolute no go’s voor Google Mijn Bedrijf

14 juni 2021
Een goed ingerichte Google-bedrijfspagina voorziet je bedrijf van onschatbare SEO-voordelen die je boven de concurrentie uit laat stijgen. Maar, dan moet je er wel goed gebruik van maken. Wat moet je vooral niet doen als je alles uit Google Mijn Bedrijf wil halen? Te vaak spreken we ondernemers die niet bekend zijn met Google Mijn […]
img

Een klantgerichte organisatie: zo krijg je je collega’s mee [4 sleutels]

14 juni 2021
Hoe neem je een grote groep collega’s mee in het begrijpen waarom het klantbelang centraal stellen belangrijk is, om het vervolgens te willen, kunnen en durven toepassen? Wij zien een aantal sleutels die succesvol zijn als je collega’s meeneemt in klachtgerichtheid en het klantbelang voorop stellen. Klantgerichtheid in het DNA van alle collega’s, zodat zij […]
img

De 20 handigste & leukste apps voor deze zomer

14 juni 2021
Blijf jij deze zomer in Nederland, of pak je toch de auto of het vliegtuig naar een ander oord? Met de apps in deze lijst trek je er lekker op uit, vermaak je je onderweg en bereid je je goed voor. Zowel in ons eigen land als over de grens. Ik heb de app-tips opgedeeld […]
img

Een nieuwe huisstijl als troef voor verandering? Niet doen!

13 juni 2021
De meeste organisaties zijn blijvend in ontwikkeling. Gelukkig maar. Want stilstand is achteruitgang. Daarom worden er voortdurend nieuwe strategieën bepaald en ambities geformuleerd. Soms moet het roer zelfs volledig om en wordt een heuse (interne) revolutie nagestreefd. Het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl wordt dan regelmatig ingezet als belangrijkste troef om de gewenste verandering teweeg […]