Nieuws

img

Chat en in-app messaging: een onbenutte kans

22 mei 2018
Succesvoorbeelden in e-commerce onderscheiden zich niet alleen met goede prijzen, ze bieden ook goede service. Natuurlijk krijg je dat voor elkaar met een snelle levertijd en een fijn retourbeleid. Maar er liggen nog veel kansen tijdens het online shoppen. Consumenten willen bijvoorbeeld vragen kunnen stellen aan medewerkers, net zoals in offline winkels. Verrassend genoeg hebben […]
img

Next level marketing automation: leads genereren met een chatbot

22 mei 2018
Het genereren van leads blijft voor elke marketeer een dagelijkse uitdaging, want er moet met veel verschillende factoren rekening gehouden worden. De lead targets zijn strikt en hebben als enige doel klanten zo snel mogelijk te laten converteren. Zo kan het bedrijf blijven groeien. Grote druk voor de marketeers, want welke manieren zijn er allemaal […]
img

ROEM met contentmarketing: 7 tips voor een planmatige aanpak

22 mei 2018
Contentmarketing is inmiddels de hype voorbij en dat is een goed teken! Organisaties zien contentmarketing niet meer als dé oplossing voor alles. Ze zijn realistischer en kijken vaker hoe ze hun content het beste kunnen inzetten, wat het oplevert en hoe zij de effectiviteit kunnen verbeteren. Een planmatige aanpak helpt hierbij! Maar wat houdt dit […]
img

Het is tijd voor een empathische overheid

21 mei 2018
Column – Gescheiden? Partner overleden? Kind gekregen? Verhuisd? Dit zijn stuk voor stuk verschillende situaties. Maar op de meeste overheidswebsites word je in deze situaties op dezelfde manier benaderd. Hierbij staan niet mensen, maar processen en systemen centraal. Dat moet anders, vinden wij. Het is tijd om de menselijke maat toe te passen in de […]
img

Minder onbegrip tussen het online team en de rest: 4 tips

20 mei 2018
Is er in jouw organisatie echte liefde tussen het online team en de rest? In mijn werk zie ik op veel plekken – overheden en corporates – juist onbegrip, geruzie en overspel rond online communicatie en content. Soms woedt er een felle machtsstrijd over de zeggenschap, met communicatie bijvoorbeeld. De oplossingen voor dit soort problemen […]
img

Targeting op Facebook: alle opties op een rij [infographic]

19 mei 2018
Adverteren op Facebook is een populair marketingmiddel onder veel ondernemers en marketeers. Met twee miljard gebruikers is het medium de juiste plek om je doelgroep te bereiken. Zeker met de optie om specifiek op bepaalde segmenten selecties te kunnen maken. Dit wordt targeting genoemd. Wie wil je bereiken? De targeting-mogelijkheden op Facebook zijn uitgebreid. In […]
img

Direct antwoord geven in Google: 3 tips voor bedrijven

18 mei 2018
De afgelopen 10 jaar heb ik veel ontwikkelingen van Google voorbij zien komen als het gaat om SEO. Sterker nog: de huidige zoekresultaten zijn niet te vergelijken met die van een decennium geleden. Google probeert steeds meer informatie direct in de zoekresultaten te tonen, zoals via de Kenniskaart, featured snippets en video’s. Door directe antwoorden […]
img

Power to the people: de kracht van medewerkers als online ambassadeurs

17 mei 2018
De online concurrentie voor bedrijven is moordend en de welbekende algoritmes maken het er ook niet makkelijker op zichtbaar te blijven voor de doelgroep. Geen paniek: via employee advocacy, oftewel via online ambassadeurs, kun je mogelijk toch je bereik en invloed vergroten. De grootste fans van je merk zijn vaak binnen je organisatie te vinden. Zij […]
img

Echt (weer) creatief aan de slag als marketeer? Dan zijn deze tips voor jou

17 mei 2018
Zit je in de marketing? Tien tegen één dat je daar bent terechtgekomen vanwege je creativiteit. Door je gedrevenheid om op slimme manieren een merk neer te zetten, nieuwe markten te ontdekken en bereiken. Maar vaak krijgt juist je creativiteit geen ruimte. Helemaal niet herkenbaar? Ga dan snel verder met je werk en skip dit […]
img

Averechtse bewijskracht: hoe Wikipedia doneren ontmoedigt

17 mei 2018
Ooit ben je geboren, ooit ga je dood. Twee zekerheden in het leven. Het welbekende Wikipedia voegt daar gerust een derde zekerheid aan toe: er gaat geen jaar voorbij zonder een donatiecampagne van de vrije encyclopedie. Ergens is dat opmerkelijk en misschien zelfs overkomelijk. Vooral als je kijkt naar de duur van de campagne: vaak […]